TA-Yhtymä Oy vuosi­kertomus 2021

Viihtyisiä ja laadukkaita koteja

TA-Yhtymä-konserni tarjoaa kotimaisena yleishyödyllisenä toimijana laadukkaan ja viihtyisän kodin jo yli 37 000 asukkaalle. Kohtuuhintaiset asumiskustannukset ja hyvin hoidetut kiinteistömme tuovat mielenrauhaa niin asukkaiden vaihteleviin elämäntilanteisiin kuin toimintaympäristön muutoksiinkin.

Monipuolinen asuntokantamme ja runsas vuosittainen uudistuotantomme takaavat jatkossakin koteja erilaisiin tarpeisiin ja elämänvaiheisiin. Koteja, joissa kestävä arki on läsnä.

Tutustu vuoden 2021 toimintaamme
Koko vuosikertomus (pdf)
Toimintakertomus (pdf)
Tilinpäätös (pdf)
Annual Report (pdf)

Toimitusjohtajan katsaus

Koronapandemian jatkumisesta huolimatta toimintavuonna oli nähtävissä positiivista ja rohkaisevaa kehitystä. Koronarokotukset etenivät, ja maailmantalous kehittyi suotuisasti keskuspankkien elvytyksen ja alhaisen korkotason tukemana. Pitkään jatkuvalla löysällä rahapolitiikalla on kuitenkin kääntöpuolensa, jonka vuoksi inflaatio on korkein vuosikymmeniin. Ukrainan sodan ja pakotteiden odotetaan entisestään kiihdyttävän inflaatiota ainakin väliaikaisesti sekä lisäävän Suomen talouden epävarmuutta.

Rakennamme parempaa yhteiskuntaa

Olemme jo puolen vuosisadan ajan pyrkineet tekemään yhteiskunnastamme paremman paikan tarjoamalla laadukasta asumista tulotasosta riippumatta. Kasvumme ansiosta tämä työ jatkuu tulevina vuosinakin yksi asuintalo ja naapurusto kerrallaan.

Turvallista, kohtuuhintaista ja viihtyisää asumista

Korona muutti arjen, jolloin kodin merkitys turvasatamana on jopa korostunut. Kodin toimivuus ja viihtyisyys heijastuvat asumisen helppouteen ja arkeen etenkin poikkeusoloissa.

Yleishyödyllinen toiminta on kestävää

Olemme kotimainen Asumisen rahoitus- ja kehittämiskeskuksen (ARA) nimeämänä yleishyödyllinen yhteisö. Päätehtävämme on tarjota hyvää ja turvallista asumista kohtuullisin kustannuksin. Tämä tavoite ohjaa kaikkea toimintaamme, ja vastaamme näin yleishyödylliselle toiminnalle asetettuihin yhteiskunnallisiin odotuksiin.

Tunnuslukujen valossa

Vastuullisuutta yhteistyöllä

Vastuullisuutta voidaan edistää tekemällä yhteistyössä vastuullisia tekoja. Jaamme kumppaneiden kanssa samansuuntaisia tavoitteita, ja voimme yhdessä matkata kohti vastuullisempaa tulevaisuutta.