TA ottaa käyttöön asiakkaiden kanssa asioivan henkilöstönsä osalta puhelujen tallentamisen. Tämä tarkoittaa, että kun asiakas soittaa TA:lle tai TA:lta soitetaan asiakkaalle, puhelut tallennetaan.
Tallentamista tehdään asiakaspalvelun laadun varmistamiseksi ja puheluissa sanottujen ja sovittujen asioiden varmistamiseksi. Yritys saa tallentaa asiakkaan kanssa käydyn puhelinkeskustelun esimerkiksi sopimuksen tai muun liiketapahtuman todentamiseksi. Kun asiakas soittaa TA:lle, hän kuulee automaattiviestin, jossa kerrotaan puhelujen tallentamisesta. Kun TA:lta soitetaan asiakkaalle, TA:n henkilöstö kertoo puhelun alussa puhelun tallentamisesta.
Tallenteiden säilytysaika on kolme vuotta. Puhelutallenteet varastoidaan fyysisesti Suomessa, ja niitä säilytetään tietoturvallisesti.
Tallentamista ei voi laittaa yksittäisen puhelun kohdalla pois päältä. Mikäli et halua puheluitasi tallennettavan, voit asioida TA:n kanssa sähköpostitse. Huomioithan kuitenkin, että TA:lla on oikeus säilyttää myös asiakassuhteen hoitoon liittyviä sähköposteja.
Voit lukea lisää henkilötietojen käsittelystä TA:lla alla olevasta linkistä.