suurpellon puistokatu 10 havainne3 800x600

TA-Yhtiöihin kuuluva TA-Asumisoikeus Oy rakennuttaa Espoon Suurpeltoon kerrostalon, johon tulee 78 asumisoikeusasuntoa ja yksi liiketila. Kerrostaloasunnot rakennetaan kehittyvälle Suurpellon alueelle, keskelle Espoota. Alue sijaitsee Henttaan, Olarin ja Turunväylän rajaamalla alueella, Kehä II:n varrella.

Suurpellon puistokatu 10 on 4-5-kerroksinen hissillinen kerrostalo, johon tulee erikokoisia asuntoja yksiöistä neljän huoneen perheasuntoihin. Asunnot ovat kooltaan 30,5 – 83 m². Suurin osa asunnoista on yksiöitä ja kaksioita. Kahdessa asunnossa on erikoisuutena erillinen kellarikerroksessa sijaitseva noin 30 m² työtila omalla sisäänkäynnillä.

Asumismukavuutta lisäävät sälekaihtimet, lasitetut parvekkeet sekä ensimmäisen kerroksen asunnoissa puuritilälliset terassit. Lattiat ovat laminaattia ja kylpyhuoneissa on laatoitetut seinät ja lattiat. Suuressa osassa asunnoista on vaatehuoneet ja neljän huoneen asunnoissa on omat saunat. Talossa on hyvät yhteiset tilat, mm. talosauna, kuivaushuoneet ja ulkoiluväline- sekä lastenvaunuvarastot. Pihalla on viihtyisä leikki- ja oleskelualue ja autopaikat on sijoitettu talon ja pihakannen alle autohalliin, jonne pääsee kätevästi hissillä.

Rakennuskohteen urakoitsijana toimii SRV Rakennus Oy. Hakuaika asuntoihin on alkanut ja jatkuu 16.4.2017 asti. Sen jälkeen asuntoihin on jatkuva haku. Asuntojen arvioitu valmistumisajankohta on 30.9.2018.

Mikä on asumisoikeusasunto? Asumisoikeusasukas maksaa 15 % osuuden asunnon hankintahinnasta asumisoikeusmaksuna ja saa asuntoon elinikäisen asumisoikeuden. Kuukausittain asukas maksaa asunnostaan käyttövastiketta, joka on alhaisempi kuin alueen vastaavan tasoisten vuokra-asuntojen yleinen vuokrataso. Pois muuttaessa asukas saa asumisoikeusmaksun takaisin rakennuskustannusindeksillä tarkistettuna.

Lisätietoja: