taulumaentie51 havainnekuva 800x600

TA-Yhtiöihin kuuluva TA-Asumisoikeus Oy rakennuttaa uusia asumisoikeusasuntoja Jyväskylän Kivelänrantaan ns. käärmetaloon. Asunnot valmistuvat Tuomiojärven ja Palokkajärven väliselle kannakselle, parin kilometrin päähän ydinkeskustasta. Alueella on aiemmin toiminut leirintäalue. Viisikerroksiseen kohteeseen tulee 44 asumisoikeusasuntoa, erilaisiin elämäntilanteisiin. Asunnot ovat kooltaan 36,5 m² - 98 m² ja suurin osa niistä on kaksioita ja kolmioita.

Kaikissa asunnoissa on oma sauna ja lasitettu parveke. Osassa asunnoista on jopa kaksi parveketta ja ensimmäisen kerroksen asunnoissa oma asuntopiha. Lattiat ovat helppohoitoista laminaattia, kylpyhuoneissa on laatoitetut seinät sekä lattiat ja keittiöissä on keraaminen liesi. Taulumäkeen kuuluva Kivelänranta on luonnonkaunista aluetta, joka sijaitsee lähellä keskustan palveluita ja oppilaitoksia.

Rakennuskohteen urakoitsijana toimii Rakennus Kaseva Oy. Haku asumisoikeusasuntoihin on alkanut ja ensimmäinen hakuaika jatkuu 12.6.2017 saakka. Asuntojen arvioitu valmistumisaika on 31.5.2018.

Mikä on asumisoikeusasunto? Asumisoikeusasukas maksaa 15 % osuuden asunnon hankintahinnasta asumisoikeusmaksuna ja saa asumisoikeuden asuntoon. Kuukausittain asukas maksaa asunnostaan käyttövastiketta, joka on alhaisempi kuin alueen vastaavan tasoisten vuokra-asuntojen yleinen vuokrataso. Pois muuttaessa asukas saa asumisoikeusmaksun takaisin rakennuskustannusindeksillä tarkistettuna.

Lisätietoja: